Friday, October 29, 2010

dvd minggu ini - 500 days of summer



500 days of summer. Sebuah filem romantik arahan Marc Webb yg byk direct video clip & short movie.
Logline citer ini ialah ~ An offbeat romantic comedy about a woman who doesn't believe true love exists, and the young man who falls for her.


Aku bukan peminat tegar filem romantik tapi apa yg aku suka ttg cerita ini ialah permainan visual & musiknya yg indah. Terdapat byk shot2 video clip di dalam cerita ini dan transition antara babak amat menarik. Ia satu gabungan musik & visual grafik yang mantap & cool. Aaaa sapa2 yg minat grafik pasti akan jatuh cinta dgn filem ini. Jalan ceritanya agak simple tapi ok lah. Tiada plot yg longgar & aku cukup suka tgk Zooey Deschanel yg sungguh kiut itu. Zooey, kalau ko baca review aku ini..sila message aku ye bebeh?

Aku sarankan bg sesiapa yg nak layan mood romantik dgn anak isteri di rumah ataupun awek korang, silalah beli dvd ini dipasaran.

No comments:

Post a Comment