Friday, October 29, 2010

buku minggu ini - if tomorrow comes



If Tomorrow Comes. Salah satu karya terhebat oleh mendiang Sidney Sheldon, yakni penulis novel Amerika yang aku kagumi. Dia ni sangat genius dan hebat, sesuai dengan susur galur Yahudi Russia dia. Kebanyakkan novel tulisan mendiang ini telah diadaptasi kepada drama siri & juga filem. Menurut majalah BAPAK AKU(sebuah majalah yg belum diterbitkan lagi) dia adalah ayah segala novel crime & juga thriller. Barang sesiapa nak tulis novel genre macam tu kena mintak izin dgn dia ni dulu. Kalau susah sangat, kena baca dulu semua novel dia barulah boleh menulis. Kalau tak..mmg korang tak cool!

Sinopsis pendek mengenai novel ini: If Tomorrow Comes mengisahkan ttg Tracy White yang telah di frame oleh sebuah geng mafia sehingga memaksa dia untuk membalas dendam dan menjadi con artist!

(Yeah con artist ! sebuah profesion yg aku minati tapi tak berani nak buat)

Sidney sungguh bijak dalam penulisannya. Ayat visualnya sungguh seksi dan licik sehingga membuat kita tak tahu apa akan terjadi seterusnya. Development story ini sangat detail & mendebarkan. Tiada plot yg longgar atau pun mudah. Aku cukup suka chapter ketika Tracy menjadi con artist & berjaya menipu 2 pemain chess terhandal dunia dalam sebuah permainan chess. Dia bermain dgn 2 pemain chess itu serentak dan berjaya memenangi 2 permainan itu sekali gus. memang genius ! 

Hahaha korang kena baca buku ini untuk tahu bagaimana Tracey lakukannya & kesudahan cerita ini !

Buku ini boleh didapati di MPH ataupun BORDERS dgn harga RM34.90.



No comments:

Post a Comment